CGT manifesta que l’anarquisme no és un delicte

La Confederació General del Treball dóna suport a la campanya de difusió iniciat per companys, contra la criminalització de l’anarquisme.

En els últims temps es ve assenyalant a l’anarquisme i als anarquistes , en alguns mitjans de comunicació, vinculant-los amb actes de protesta, com els més recents en Gamonal, on qualsevol ” acte violent ” és ” cosa dels anarquistes … “.

http://elanarquismonoesundelito.wordpress.com/

Aquesta campanya neix de la inquietud d’un grup divers de companys i companyes ( anarquistes i no anarquistes ) davant el clima actual de linxament mediàtic i polític , originat per la constant ( i no nova ) campanya de criminalització en contra del pensament, grups i persones anarquistes, duta a terme des del Govern de la Ciutat de Mèxic, i els mitjans massius de comunicació, que s’ha intensificat a partir de les últimes mobilitzacions socials.

Sabem que no és la primera vegada en què un govern emprèn una campanya de criminalització en contra, ni l’anarquisme en particular , ni d’altres formes i propostes de transformació social, i lluites socials concretes. Entenem aquestes campanyes com una eina del sistema per enfrontar la diversitat d’idees , moviments i reivindicacions socials que s’oposen i s’enfronten als seus dictats polítics i econòmics, i ens sembla preocupant que el discurs construït des de les esferes de poder, i emès pels mitjans massius de comunicació pugui replicar- entre la gent i els moviments socials.

Davant d’això, és que neix aquesta proposta de fer una petita campanya , per mitjà de materials d’àudio i vídeo , amb totes les limitants nostres i pròpies del projecte, no per apel · lar a la interlocució amb l’Estat, mitjans de comunicació o ” intel · lectuals” i periodistes que durant els últims dies han sorrejat tinta , des de tots els sectors de la ” classe” política mexicana per engrossir aquesta campanya en contra de l’anarquisme, sinó dirigint cap a la gent, la del carrer i els moviments socials que solen replicar aquestes imatges , estigmes i discursos sense aturar-se a reflexionar sobre els objectius d’aquestes estratègies del poder polític i econòmic per combatre pensaments i moviments socials, propostes revolucionàries, organitzacions i persones específiques.

Per començar, hem d’expressar que entenem l’anarquisme com un conjunt de propostes, polítiques , socials , econòmiques , organitzatives, amb una diversitat d’estratègies de lluita, a la recerca de construir una altra forma de relacions socials , on l’explotació econòmica, i la dominació política no tenen cabuda, en definitiva una proposta revolucionària en contra del capitalisme i en contra de l’Estat, que imposen l’opressió social.
Les propostes, idees, organitzacions, accions i moviments anarquistes han estat presents, estrictament parlant des de mitjan segle XIX i han estat de vital importància en els processos revolucionaris , on els de baix , els explotats i dominats s’han aixecat per acabar amb aquest ” destí ” que des de dalt es va imposar, tenint una forta importància històrica en la lluita contra la dominació i explotació, la història de diferents pobles i processos de lluita no es poden entendre si s’oblida aquesta proposta concreta, però l’anarquisme no es va quedar sol en aquelles històries de lluita del segle XIX i XX, malgrat els esforços per eradicar-lo, silenciar i condemnar a l’oblit.

L’explotació i la dominació, en contra de la que es va aixecar l’anarquisme i altres idees de lluita social, segueix estant present, segueix escanyant a la humanitat i al món mateix, segueix imposant-se per mitjà de tota la violència i brutalitat inherent a la dominació, política, econòmica o de qualsevol altre tipus. Aquesta explotació, i dominació s’imposa a partir de la violència que exerceix el sistema com a forma d’implantar sobre els pobles, homes i dones, mitjançant les seves institucions, cossos policíacs, militars , paramilitars.
La violència neix d’una dinàmica econòmica i política que despulla la gent de la possibilitat d’accedir a una vida digna i plena, on siguem amos del nostre treball, decisions, processos col · lectius i individuals . Assumim, que aquest és l’origen de la violència social : la despulla, l’explotació, l’exclusió, i l’opressió que s’exerceix sobre les societats, una violència de vegades subtil, una altra brutal, de la qual aquests mitjans de comunicació no parlen, i la presenten com la ” normalitat ” social a la qual estem ” destinats “.

Davant d’aquesta violència, encarnada en les institucions estatals, i la seva dinàmica política i econòmica, s’han aixecat diverses propostes, projectes, pobles, reclamant els drets que no s’emmarquen en cap llei , ni institució, s’han enarborat lluites en contra d’aquestes instàncies que imposen la dominació social, política i econòmica , que no han cessat, que segueixen estant presents, cadascuna amb les seves especificitats, i amb divergències entre unes i altres. L’anarquisme és una d’aquestes propostes específiques ( i diversa dins de si mateixa ), que es manté lluitant en contra del sistema polític i econòmic, no per reformar-lo, sinó per transformar radicalment.

La violència estatal i econòmica és el mitjà pel qual s’imposa la dominació sobre el conjunt dels grups humans, i per la qual el sistema combat les diferents idees de transformació social que li són incòmodes. Més enllà de discussions sobre l’ús de la violència com a eina lluita, entenem que aquesta és el mitjà pel qual es fa front, sigui ofensiva o defensivament, a l’altra violència original: la del sistema polític i econòmic.
L’ús de la violència com a eina de lluita, no ha estat exclusiu de l’anarquisme, diferents han estat els moviments i propostes, que des de les seves dinàmiques i concepcions han fet ús, per enfrontar-se a la dominació i explotació, més enllà de no ser exclusiva de l’ anarquisme, tampoc és el seu eix central, com aquesta campanya de criminalització pretén fer-ho creure.

És a dir, els mitjans de comunicació, els governs presenten la violència exercida ofensiva o defensivament pels moviments i propostes socials com si només fos ” violència per violència “, despullant als moviments que la fan servir de tot el seu substrat de ser propostes socials, polítiques , econòmiques emancipadores, i caldria dir, tampoc està present en totes les expressions de l’anarquisme.

El sistema, utilitza la violència que respon a la seva violència per justifica la seva pròpia violència, intentant construir una imatge social del lluitador, anarquista en aquest cas, equiparant-lo a ser un ” delinqüent “, perquè la gent associï als moviments, idees, grups i persones com ” dolents” i perjudicials contra la ” societat”. Emmascara la violència oficial, intenta caricaturitzar les idees, manipula les imatges, paraules, i accions , estigmatitza formes de vestir, de pensar i d’actuar, per intentar aquesta justificació.

En suma, planteja que les accions de lluita són un ” delicte”, partint d’un concepte jurídic que és un dels pilars de la justificació social de l’Estat, intentant que la gent identifiqui al grup assenyalat, ia qualsevol altre que es mobilitzi fora, i fins i tot dins dels marges del sistema com ” delinqüents”.

El concepte de delicte, part d’allò que el sistema planteja com a tal, és a dir, les lleis i delictes són establertes per ells mateixos, sent un acte o conducta específica que és assenyalada per les institucions, grups de poder polític i econòmic com a tal, sent tot allò que ells decideixin.

Aquesta construcció jurídica, ha de justificar socialment, per a això es compta amb un ampli aparell institucional i mediàtic que s’encarrega de construir aquesta noció dins l’àmbit social, emetent missatges on el delicte (acte contrari a la llei ) i el delinqüent (el executor de l’acte), són ” monstres ” als quals cal combatre amb tot l’aparell d’Estat, perquè ” danyen ” la vida social.

Aquesta campanya constant de criminalització de l’anarquisme en particular , i de qualsevol plantejament , proposta , idea de lluita , qualsevol organització , procés col · lectiu , descontent , que li sigui perjudicial al sistema, intenta que la gent identifiqui qui lluiten , s’organitzen , resisteixen , s’aixequen i les seves idees com ” delictes ” i ” delinqüents” , justificant amb això tota la repressió que el sistema utilitza , en contra del grup particular, de les lluites en general i de les poblacions en última instància.

En caracteritzar com ” delicte” i ” delinqüents”, el sistema intenta que socialment es construeixi una imatge on lluitar des de qualsevol àmbit, i idea es pugui equiparar a actes com ara assassinar, violar, agredir, intentant despullar a les propostes, grups, organitzacions, idees, lluites i persones dels seus substrats, del seu caràcter de lluita, de les seves propostes organitzatives, socials, polítiques, econòmiques, de les seves crítiques contra el sistema i la dinàmica imperant d’explotació, despulla, dominació.

Davant d’això , creiem i assumim important reivindicar les idees de lluita , les seves propostes, les seves organitzacions, grups i persones, fora d’aquesta concepció de “delicte ” que s’implanta entre la gent, i com el que són , propostes de lluita en contra de l’explotació econòmica, la dominació política, social, cultural, en definitiva propostes transformadores, emancipadores.

Això ho assumim, sense pretendre parlar per cap grup o tendència anarquista o de qualsevol altra forma de pensar i lluitar, sinó des del nostre particular enteniment, buscant amb aquesta limitada contra campanya, donar una mica de difusió del que és l’anarquisme de manera general, i cridant a la gent, als moviments a no replicar els discursos construïts des del poder polític i econòmic, doncs entenem que l’actual criminalització contra l’anarquisme, en el fons és la criminalització del descontentament, de l’organització, de la ràbia que aquest sistema d’explotació i dominació genera.

Campanya contra la criminalització de l’anarquisme
Salut, organització i lluita

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies